سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فتنه ای دیگر!
تلاشها برای عدم نمایش  فیلم تحریک آمیز و ضد اسلامی خیرت ویلدرس نماینده راستگرای پارلمان هلند با نام "فتنه" به نتیجه ای نرسید و فیلم روز ?? مارس در سایت لایو-لیک به نمایش در آمد. این اقدام با فاصله کوتاهی از نمایش کاریکاتورهای توهین آمیز دانمارکی صورت می گیرد. رادیو زمانه که این خبر را بطرز تامل برانگیزی پوشش وسیعی داده درباره فیلم آورده است:
------

"این فیلم پانزده دقیقه‌ای در بخش اول خود به صورت متناوب آیه ای از سوره های قرآن را تلاوت می کند و سپس رابطه ای میان مضمون آیه را با خشونتهای تروریستی یا اندیشه های افراطگرایانه برجسته می سازد. مثلا در آغاز فیلم صفحه ای از قرآن باز می شود و آیه ای قرائت می‌شود که در آن "مؤمنان ترغیب به دشمنی با دشمنان الله می‌شوند." پس از آن تصاویری از جمله هواپیماها به برج‌های مرکز جهانی تجارت در نیویورک به نمایش در می‌آید. صحنه‌هایی از بمب‌گذاری‌های لندن و مادرید و قتل کارگردان هلندی نیز در فیلم آمده است.
در صحنه هایی از این فیلم نیز قمه خوردن کودکان شیعه عراقی توسط مادرانشان در عاشورا و اعدام زنی افغانی توسط طالبان در زمین فوتبالی در کابل را نشان می دهد.
در بخش دوم، فیلم بر حضور مسلمانان در هلند و اروپا متمرکز می شود و تفاوت باورهای دینی آنان را در باره زناکاران و جهاد و روابط همجنسگرایانه برجسته می سازد و آنها را به عنوان خطری برای جوامع اروپایی مطرح می کند.
در این فیلم کوتاه که "فتنه" (Fitna) نام‌گذاری شده روایت کلامی وجود ندارد و فیلم صرفا با کنار هم گذاشتن آیات و صحنه هایی از فیلمهای تلویزیونی مختلف و یا بریده روزنامه ها روایت خود را پیش می برد.
در این فیلم صحنه‌هایی از ویدیوهای سر بریدن غربیان توسط افراد گروه القاعده، سخن‌رانی‌های شدیداللحن خطبای اسلامی از شبکه تلویزیونی اقرء عربستان سعودی و صحنه‌های مربوط به کشته شدن کارگردان هلندی ضد اسلام، تئو فان خوخ (ون گوگ) به دست یک مراکشی مسلمان گنجانده شده است. در صحنه هایی از فیلم نیز یهودکشی و یهودستیزی از زبان امامان مساجد و جمعه که به زبان عربی سخنرانی می کنند برجسته می شود.
پس از آن تصاویری از رهبران ایران از جمله محمود احمدی‌نژاد، پخش می شود که وعده می دهند اسلام تمام جهان را فتح خواهد کرد.
تهدیدهای مختلف نسبت به سیاستمداران ضد اسلامی هلند از دیگر تصاویر این فیلم هستند.
فیلم خیرت ویلدرس با تظاهر به پاره کرده صفحه ای از قرآن که به زعم او حاوی آیات مبلغ خشونت است و فید فیلم پیش از انجام آن تمام می شود. صدای پاره شدن صفحه شنیده می شود اما در تیتراژ پس از این صحنه می آید: «صدایی که شنیدید صدای پاره کردن صفحه ای از کتاب تلفن بود.»
او در این تیتراژ می گوید: «دولت می خواهد که شما به اسلام احترام بگذارید اما اسلام برای شما احترامی قائل نیست.» در تیتراژ پایانی فیلم پیامهایی می آید در باره اینکه باید ایدئولوژی اسلامی را شکست داد همانطور که ایدئولوژی کمونیستی شکست داده شد. "

-----

آقای ویلدرس چرا به من توهین می کنید؟!
آقای ویلدرس من یک مسلمانم. نه در شناسنامه ام بلکه با تمام وجودم! عضو القاعده هم نیستم!هیچ کس را نکشته ام!به هیچ کس آسیبی نرسانده ام! از قضا کاریکاتور کشیدن هم بلدم اما هیچ وقت کاریکاتوری در توهین به مقدسات هیچ دینی تصویر نکرده ام! دین که جای خود دارد هیچ ملیت و قومیتی را هم کاریکاتور نکرده ام!راستی فیلم ساختن را هم بهتر از شما بلدم! اما در این زمینه هم مانند شما نبوده ام.
آقای ویلدرس ناراحتم که چرا به دروغ چیزهایی را به من نسبت داده اید که هرگز به آن فکر نکرده ام! هرگز فکر نکرده ام که سر کسی را ببرم! کسی را مثله کنم! آدمهای بیگناه را بمب تکه تکه کنم!
ناراحتم که به نام آزادی به من و مقدسات من توهین کرده اید!
آقای ویلدرس لطفا به من ثابت کنید که چگونه تا آن حد که در فیلمتان نشان داده اید، رفتارم ضد انسانی و وحشیانه است!
آقای ویلدرس چرا به من توهین می کنید؟!

وبلاگ خرابه شام