سفارش تبلیغ
صبا ویژن

vilider02.jpg

خیرت ویلدرز، نماینده راستگرای پارلمان هلند، فیلم جنجالی خود، که در آن اسلام را به ترویج خشونت متهم می کند، را در اینترنت منتشر کرده است. این فیلم پانزده دقیقه ای، که «فتنه» نامیده می شود، با این هشدار آغاز می شود که این فیلم حاوی تصاویری تکان دهنده ای است. این فیلم روی وبسایت ویدئویی Live Leak منتشر شده است.
این فیلم همچنین تصاویری از حمله یازدهم سپتامبر، بمب گذاری های لندن و مادرید به همراه تلاوت آیات قران نمایش می دهد.

 دولت هلند در حالی که نگران پیامدهای انتشار این فیلم است، کوشیده است تا از این اقدام خیرت ویلدرز فاصله بگیرد.
این در حالی است که پیش از انتشار این فیلم مسلمانان از افغانستان تا اندونزی در تظاهرات هایی خشم خود را نسبت به این اقدام نشان داده اند و دولت های ایران و پاکستان از این اقدام انتقاد کرده اند.
نخست وزیر هلند ماه گذشته اعلام کرده بود که دولت های اروپایی با هلند هم عقیده هستند که مطابق اصل آزادی بیان در قانون اساسی، نمی توان جلوی پخش فیلم ضد قرآن یک نماینده هلندی را گرفت.
یان پیتر بالکنند، نخست وزیر هلند گفته بود: «حتی اگر از پایه با این نگاه مخالف باشیم، این توجیه نمی کند که علیه وایلدرز [سازنده فیلم] خشونت به خرج دهیم.»
در این فیلم همچنین نماگر هایی از رشد جمعیت مسلمانان در هلند و اروپا نمایش داده می شود و سپس پس از نمایش نوشته«آینده هلند؟» تصاویری از کودکان با صورت های خون آلود و زنی که سنگسار می شود، نمایش داده می شود.
شبکه های تلویزیونی هلند از پخش این فیلم خودداری کرده اند و یک شرکت اینترنتی آمریکایی، وب سایتی را که این نماینده پارلمان هلند برای انتشار فیلم خود از این شرکت خریده بود مسدود کرد.
کارشناسان هلند نگرانی خود را از تحریم کشورهای اسلامی و همچنین جان ?? هزار هلندی که در کشورهای اسلامی زندگی می کنند، ابراز کرده اند.
آقای وایلدرز ماه گذشته از این که هیچ شبکه ای حاضر به پخش این فیلم نیست، اظهار نارضایتی کرد، اما گفته بود که احتمالا روز ?? مارس، در مرکز مطبوعاتی پارلمان، این فیلم را به نمایش خواهد گذاشت و پس از آن این فیلم بر روی اینترنت منتشر می کند.
آقای وایلدرز پائیز گذشته مدعی شد که در فیلمش، آنچه را که وی «طبیعت فاشیستی قرآن» توصیف می کرد، افشا می کند و کتاب مقدس مسلمانان را با کتاب «نبرد من» هیتلر مقایسه کرد.

او نزدیک به یک سال پیش گفته بود اگر مسلمانان می خواهند در هلند بمانند، «باید قرآن را پاره کنند و دور بیندازند.»
ایران، مصر و پاکستان، از فیلم به عنوان «حمله ای عبث» انتقاد کرده و تهدید کرده بودند که هلند را تحریم اقتصادی خواهند کرد.

دولت هلند، خود را برای مقابله با اعتراض های احتمالی که ممکن است پس از نمایش این فیلم «تحریک آمیز ضد اسلامی» بالا گیرد، آماده می کند.

در سال ????، تئو ون گوگ، فیلمساز هلندی، به خاطر فیلم ده دقیقه ای ضد اسلام تسلیم، با ضربات چاقوی یک هلندی مراکشی تبار به قتل رسید. در آن فیلم، تصاویر زنان عریانی دیده می شد که بر تنشان آیات قرآن حک شده بود.

می‏رویم تا انتقام سیلی زهرا بگیریم